"ואז אתה נגעת": כשפייסבוק מוביל לנפש התאומה של ד"ר עירית בקר, החושפת את התשוקות הכמוסות ביותר, ספר חדש

אהבה זה כל הסיפור – מהות חייו של אדם מאושר

שם ספר : ואז אתה נגעת

שם המחבר : עירית פלינט בקר

הוצאת ספרים : סער

מספר עמודים: 176

תאריך הפקה: שנת 2021

"אישה אינה נולדת אישה, אלא נעשית אישה" (סימון דה בובואר)

הספר "ואז אתה נגעת" הוא רומן אהבה אירוטי מקסים ומרגש, שיש בו שילוב ייחודי בין סיפור חיים עם חשיבה פילוסופית מעמיקה על נושא האהבה, ומדי פעם מופיעים תיאורים מיניים עסיסיים, אירוטיקה על גבול פורנוגרפיה "רכה". העונג המיני מחזק את משמעותה של האהבה ותורם לאושרו של האדם, והתיאורים בספר מבטאים את מה שגברים ונשים חשים ביחד וכל אחד לחוד, במעשים או בפנטזיות מיניות שלא מדברים עליהם. "הכנסתי את אברו של אורי לפי בעוד יפעת מלטפת ומלקקת את אשכיו, אברו של הזר עדיין בפיו, וזה של אורי בפי" (עמוד 135).

הרומן החשוב הזה מעורר מחשבות על הנושא הכי חשוב בעיניי בחייו של אדם – האהבה, והוא מתייחס לאתגרים במימוש זוגיות, אהבה אמיתית ומיניות מענגת. את הספר החוויתי הזה בחרתי להגדיר כ"פילוסופיה של האהבה". "אהבה היא המטרה הסופית והנעלה ביותר שאליה יכול לשאוף האדם.
בכוחה של האהבה לאפשר התעלות עצמית אל מעל ומעבר לעצמנו, למען אדם אחר"
(עמוד 99, ציטוט של ויקטור פרנקל).

יעל, גיבורת הסיפור, אישה גרושה בשנות השבעים לחייה, מתארת בגוף ראשון את מסע חייה בדגש על מימוש אהבה המלווה בתשוקה מינית עזה, והקושי שלה לממש ולשמר זוגיות ואהבה אמיתית לאורך זמן.
הרשת החברתית היא מדיה דיגיטלית חשובה, אבל באהבה אמיתית אין תחליף לקשר ישיר ולמגע הגוף.
האם יעל, סבתא בעשור השביעי לחייה, תצליח לצאת מבדידותה וליצור אהבה חדשה?
העלילה מתמקדת בקשר הזוגי המיוחד שנוצר בין יעל ואורי, שהכירו דרך אתר היכרויות ברשת החברתית, התכתבו מדי יום ונפגשו כאשר אורי הגיע לתל-אביב. "לא באמת הבנתי מה גרם לי להמשיך להתכתב עם הזר, שציין כי הוא מתגורר מחצית השנה בקנדה ומחציתה בתל-אביב" (עמוד 11).
אורי נראה בעיניה הגבר המושלם שאותו חיפשה כל חייה, אבל יש רמזים בקול הפנימי, בחוש השישי המפותח במיוחד אצל נשים, שמזהיר את יעל ממה שנראה טוב מדי…
האם יעל תצליח לממש את חלום חייה בגילה המבוגר עם גבר שלא פנוי לקשר מחייב ורציני?

מה הסיבה שאהבה אסורה או אהבה בלתי אפשרית הופכת לנחשקת במיוחד?
יעל הפילוסופית מתגלה ברומן בתחנות שונות לאורך חייה גם כיעל הפתיינית והאירוטית – לא אחשוף ספויילרים…

הרומן מוכיח שאין גיל לרגש האהבה, כי אהבה ומיניות קיימים בגיל הצעיר וגם בגיל המבוגר, כאשר בגיל השלישי יש יותר פנאי ויכולת להשקיע באהבה, ויעל התמסרה כל כולה לאהבה ולתשוקה המינית העזה.
יעל משתפת את הקורא במחשבות, בתהיות, בהתלבטויות וגם בחששות מביצוע שינוי בחייה.
היא מבטאת את הקושי שבהחלטה במצב של אי וודאות המאפיין כל קשר זוגי.
"אני יודעת בדיוק – אני רוצה אהבה, כזו מטורפת ומטריפה" (עמוד 21).
יעל למדה לוגותרפיה, וזו מסייעת לה להתמודד עם האתגר הקשה בחייה. "אם אינך יכול לשנות את הסיטואציה, עליך לשנות את הגישה שלך לסיטואציה" (עמוד 29, ציטוט של ויקטור פרנקל).

העבר מעיב על האהבה בהווה, ויעל נזכרת בחוויות ילדות קשות, הערות אנטישמיות בילדותה בפולין, קשיי היקלטות בישראל כעולה חדשה בארץ זרה לה, חסך באהבה הורית, דייטים כושלים עם שייקה ואודי הרומנטיקנים, כישלון בנישואים ובנוסף ריבים ואלימות בין הוריה – כל אלו הותירו צלקות בנפשה של הילדה חסרת הביטחון העצמי, שהפכה לאישה בוגרת השקועה בחרדות. "עם השנים היו נישואין, היו גירושין, היו אחרים" (עמוד 62). האם יעל תצליח להתמודד עם השברים שנותרו עמוק בתוך נשמתה?
יעל מבקשת לערוך תיקון בחייה, להשלים את כל מה שהחמיצה בילדותה ובבגרותה, והחליטה לממש אהבה, להיות סקסית ולחוות אירוטיקה כמו באגדות. "איני רוצה לוותר על האהבה שלנו, למרות ובגלל הקשיים והדמעות" (עמוד 49).
יעל עורכת חשבון נפש עם האם הפולנייה שלה וגם עם פרויד, והיא מרשה לעצמה להתחבר לאיד, לעונג ולהנאה בלי התנצלות ובלי תחושת אשמה עצמית, ומרחיקה לכת במימוש הפנטזיות המיניות שלה.
האם אורגיה מינית בשלישייה או ברביעייה היא מה שתאפשר ליעל לשמר ולטפח את אהבתה לאורי
ואת אהבתו אליה?

אהבתי את השיקולים המוצגים ברומן לבחירת בן זוג, וגם בחירה של מקום עבודה, בדגש על חשיבה חיובית ומימוש עצמי באושר ובשמחה. "אם נתייחס למשל לבחירת מקום עבודה, הרי לא נכון יהיה לשקול רק את שורת השכר לעומת שעות ההשקעה. חשוב לקחת בחשבון גם עד כמה נוכל לבטא בה את הכישרונות שלנו ולמצוא בה סיפוק ואתגר" (עמוד 71).
בכל בחירה קיים גם הסיכון של בחירה מוטעית וכישלון, אבל יעל לומדת שמכל כישלון לומדים וצומחים.
מי שלא עושה בחירות גורליות בחייו מוגן במקום שהוא מכיר, אבל לא מגיע למימוש עצמי.

הספר כתוב בשפה יפה, מסקרנת ומרתקת, יצירת מופת המשלבת טקסט עלילתי עם הגיגים פילוסופיים של המחברת, ציטוטים של הוגי דעות ופסיכולוגים וגם שירים שכתבה המחברת ואיזכור שירים מפורסמים – תמהיל שהופך את הספר לייחודי, וניכר בכתיבה שהספר נכתב מתוך הלב והנשמה.
תמונת הכריכה מרגשת, והזכירה לי את ספרי הזיכרונות שליוו את חיי הילדות של יעל וגם את ילדותי שלי, בעידן שלפני הטלביזיה והמחשב. "כשהיינו ילדים, לרבים מאיתנו היה ספר זיכרונות. יומן כזה שבדפיו ארגנו את כל חוויותינו, אהבותינו, הצלחותינו וכישלונותינו" (עמוד 9).
בנוסף לספרי הזיכרונות, הרומן מזכיר את אווירת הילדות של פעם בחברה הקיבוצית והעירונית, קריאת ספרים, בילוי בתנועה ואהבה ראשונה בעידן שלפני האינטרנט.

אני ממליץ בחום על הספר לכל מי שנמצא בתהליך של מימוש זוגיות ואהבה בחייו, ולכל מי שנמצא במצב של תקיעות בזוגיות עם אהבה שהתפוגגה עם הזמן.
הספר "ואז אתה נגעת" הצליח לגעת עמוק בנשמתי – אהבתי ונהניתי מאוד מהקריאה.
"אריך פרום טוען כי האהבה על כל סוגיה השונים היא התשובה היחידה לקיום האנושי" (עמוד 89).

ניתן להזמין את הספר / הרצאה / סדנה בנושא מיניות ומשמעות בגיל השלישי ישירות מהמחברת:
עירית פלינט בקר, טלפון: 054-3455165

כתוב/כתבי תגובה