נתנאל סמריק: טורקיה ירדה מהעץ ושחררה את זוג הישראלים הכלואים. גם אלברט שאול נדהם כשנעצר בטורקיה ונאסרה יציאתו מהמדינה בשנים הקרובות. היום משדרים הצצה למסע יציאתו לאור בקונטנטו.

הלילה יצא לאור החדשות המשמחות כי הזוג הישראלי הכלוא בטורקיה על לא עוול (כמעט) במצלמתו, שוחרר ונחת בישראל.
השיחה המרגשת והשיר של האמא נטלי והבנות נגעה ללב של רבים. הסיפור בו צילום תמונה בכוונה תמימה במהלך חופשה בחו"ל עשוי להוביל לסרט דוגמת "אקספרס של חצות", סחף כאן מדינה שלמה. כמה מחשבות על יציאה לאור בעקבות סיומה המוצלח של הפרשה: האחד, כוחה של תמונה ומצלמה שווה הרי אלף מילים. כשאנו באים לספר סיפור או מסע ומשלבים תמונות בפנים, מומלץ לשים דגש מיוחד על נשוא הצילום ואישורי צנזורה, ביטחון עצמי או פשוט רגישויות של אנשים כי דבר אחד ברור, הנשיא ארדואן לא ממש רוצה להוציא לאור את סיפור הארמון שלו באיסטנבול. כוחם של סיפורים רבים התהליך היציאה לאור הוא דווקא בשקט ובשתיקה המלאה במהלך תהליך היצירה. סיפור יציאתו לחופש הזוג הישראלי בטורקיה נסגר אתמול בשעות המוקדמות, אם המשפחה או מהן דהוא היה מדליף את הסיפור החוצה מוקדם מדי, דלת הברזל הייתה נסגרת. גם אנחנו, שאנו מלווים אנשים בתהליך היציאה לאור, חלק ניכר מהתיעוד ומהסיפורים, לא מתפרסמים ברבים, בשל רגישויות אנושיות רבות, התמונות בסיפורים המסופרים כאן. מומלץ לבחור היטב מתי ואם בכלל לספר לאנשים שאתם עמלים על ספר או על סרט או על תיעוד מסע החיים שלכם. כלפיי העולם, במקרים רבים סייג לחוכמה שתיקה.
ישראלי נוסף המוחזק בטורקיה בימים אלה, נעצר שם במהלך ליווי של מסע יציאתו לאור בקונטנטו. היום משדרים הצצה לקטע מראיון עם אלברט שאול, טרם נסיעתו והחזקתו שם.
מתי גם אתם תבחרו לספר לנו על תמונה אחת ששווה אלף מילים בחייכם שלכם?

כתוב/כתבי תגובה