נתנאל סמריק: שר המשפטים העלה אתמול הצעת חוק לעצור שובו של ביבי לראשות הממשלה. גם ח"כים בעבר השתמשו בכנסת כ-"עיר מקלט", למשל, פלאטו שרון ז״ל, שהורשע בפלילים, בוחר לחלוק באולפן קונטנטו את סלוגן הבחירות הזכור שלו.


האם נאשם שלא הורשע בדבר צריך לקבל סנקציות חמורות כאלו? או שמא זהו מהלך שיוויוני גרידא, שכן אפילו צוותו הבסיסי של רה"מ לא יכול לעבוד בגין אישומים כאלו?
בעולם המודרני בו "חדשות מזויפות" ושיימינג כה דומננטיים, חזקת החפות, יסוד בסיסי בדמוקרטיה פעילה, הופכת מטושטשת יותר ויותר. בעידן שבו כל סיפור הוא נכון רק ע"פ לפי מידת השכנוע הפנימי של השחקן הדובר, האם נתניהו בסוף דרכו כרה"מ, שסיפר סיפור ש-"תפרו לו תיק", עמל למנות יועמ"ש כלבבו, וכתב פרק שחור בדמוקרטיה הישראלית? או שדווקא סער, שקם כנגד ראש מפלגתו לשעבר וזורק ממנו את המפתח לדלת הבית בבלפור, הוא שכותב כעת בחוק פרק מאתגר בספר חייה של המדינה?
כדי לממש בעוצמה את סיפור החיים של כולנו, מומלץ בחום פשוט לכתוב אותו, בעט על נייר. כמו שגדעון סער כותב את הפרק שלו בדמותה של הצעת חוק על הדברים שחשובים לו במיוחד, כדי לחזור חזרה לפוליטיקה, הוא אפילו הוציא ספר בדומה לכל איש ציבור שבוחר בספר ככרטיס ביקור ציבורי לקבלת הכרה, יחסי ציבור, פנייה לבוחרים, לאליטות וזו גם הזדמנות יוצאת דופן לכנס את הרעיונות שלך מול עצמך כדי לאגד אותם בצורה בלתי נשכחת.פרק מרתק בדמוקרטיה הישראלית כתב שמואל פלאטו שרון ז״ל, אחד מהאנשים הצבעוניים ביותר שנחתו בכנסת ישראל, גם עמד בפני אישומים בעת כהונתו כחבר כנסת בסיעת יחיד.
על שרון ז״ל ישנן דעות לכאן ולכאן, אך כולם זוכרים את המשפט האלמותי שלו: ״מה אתה עשית בשביל מדינה?״.מתי אתה תבחר לצאת עמנו ליצור את הפרק בחייך בו סגרו בפניך דלת או שאתה סגרת לאחרים?

כתוב/כתבי תגובה