נתנאל סמריק: 26 שנים היום לטרגדיה הנוראית של רצח רה"מ בדימוס, יצחק רבין ז״ל, בעצרת השלום. דווקא היום, מעלים ריאיון עם ראש לשכתו בעבר, איתן הבר ז"ל.

26 שנים היום לרצח רה"מ, יצחק רבין ז״ל, ע"י מתנקש.
האם גם אתם חשים שהאווירה מסביבנו היום רעילה ואלימה לא פחות מהימים ההם ושהלקח טרם נלמד? כאשר אנו שולחים מבט אל הרחובות, אל הכביש, אל קבוצות ה-SMS, אל התגובות בפוסטים ואל השיח שבין אדם לחברו, האם גם אתם חשים שההסתה והאלימות שאפפה את הימים ההם עדיין בקרבנו?
כשאנו בוחרים מה הסיפור שאנו רוצים להוציא לאור היום, האם נבחר לעשות חשבון נפש עם עצמנו אודות הסיפורים שאנו אומרים או מקלידים או אפילו חושבים?
הסיפור שאנחנו מספרים הוא כלי שמאפשר לנו לבחור האם נהיה השינוי החיובי שאנו רוצים לראות בעולם. נדמה שהסיפור שנספר יכול לשנות את גורלם של אין ספור אחרים, לטוב ולרע. בידיים שלנו לבחור האם נספר את הסיפור שלנו על מנת לתמוך, לסייע, לגרום כיף לאנשים אחרים – לאיזה כיוון ילך המסע האישי שלנו ביציאה לאור והאם נשתמש בעוצמות האדירות והבלתי נגמרות של המילים והסיפור לטובתנו ולטובת הסובבים אותנו? או שנבחר שהסיפור שלנו יבוא על חשבונם של אחרים?
אחד האנשים הקרובים ביותר ליצחק רבין המנוח היה ראש לשכתו ואיש התקשורת, איתן הבר, אותו זכינו ללוות בחלק ממסע יציאתו לאור עם ספריו הרבים על ביטחון ישראל לרחבי העולם. הבר ז"ל התראיין באולפני קונטנטו נאו כחלק ממסע יציאתו לאור. הוא חלק עמנו את הרגע המטלטל בחייו, והוא לא מה שחשבתם.
מתי אתם תבחרו לספר את הסיפור המטלטל שלכם באולפן קונטנטו נאו?

כתוב/כתבי תגובה