נתנאל סמריק: השמן והרזה עד ל-״איצקו״ מרמזור. השבוע לפני 92 שנה יצא לאור סרט בכיכובם של לורל והארדי, צמד אייקוני שהיווה השראה גם לקומיקאים בישראל, וגם לסופר קונטנטו, ליאור כלפון.

השמן והרזה נולדו השבוע לפני 92 שנים בדיוק. בשעה שיצא לאור ברחבי העולם סרט הומוריסטי קצר בשם ״המאה השנים השניות״, בכיכובם של הצמד האלמוני באותה התקופה ששיחקו בסרט הראשון שלהם יחדיו, סטן לורל ואוליבר הארדי. לימים הם הפכו לאחד הצמדים האייקונים והפעלתניים, שמותיר עקבותיו בתרבות הפופולארית עד היום.מעריצי הסדרה "חברים" יזהו את התמונה המפורסמת שתלויה בדירה של צ'נדלר וג'ואי, בו הארדי יושב לצד לורל, שמערסל את סנטרו עם מטפחת.
נדמה שהסיטקום המצליח ביותר בניכר שימש השראה לאחד המצליחים בארצנו. הסדרה שיצאה לאור בארץ וקיבלה הכרה גם באופן בינלאומי, ״רמזור״, זוכת פרס האמי לשנת 2010 אותה יצר אדיר מילר, בה מככב בתור הדמות ״איצקו״ הקומיקאי והיזם ליאור כלפון.
סימן ההיכר של הסדרה מופיע דווקא בפרטים הקטנים: החולצות ההומוריסטיות שלובשות הדמויות, כותרות הספרים המומצאות והשנונות ואפילו עד בחירת שמות הדמויות.
תשומת לב לפרטים ודייקנות בתהליך היציאה לאור, היא גם ערך עליון בקונטנטו: מאפילוג ועד פרולוג, מריאיון באולפן ועד להעתק שמש – אנחנו שם כדי להוביל, להכווין ולסייע.
זוהי אחת מהסיבות שהמוציא לאור הבינלאומי, נתנאל סמריק, נהנה מאוד מהדרך המשותפת עם ליאור כלפון, אדם שחושב בגדול עם הצגות בכל רחבי העולם, אולם גם שם עין חדה לכל פרט קטן. בנוסף לריאיון המרתק שקיימנו כאשר התארח באולפן קונטנטו, היה לנו העונג גם להוציא לאור את ספרו, ״ביצת הזהב״.אתם השחקן הראשי בסרט של חייכם, מתי תבחרו להוציא לאור ביחד את הסיפורים המצחיקים בחייכם?

כתוב/כתבי תגובה